Hvordan man optimerer personaleplanlægningsstyringen

Planlægningsstyringssoftware og planlægning er underlagt begrænsninger

Planlægning af menneskelige ressourcer og tilrettelæggelse af arbejdsplaner er strategiske spørgsmål for organisationer, der står over for behovet for at håndtere uregelmæssige aktivitetsmønstre og optimere deres tilgængelige menneskelige ressourcer, mens de overholder lovgivningen på arbejdspladsen.

TID OG TILSTEDEVÆRELSE

 

 

Hvad er planlægningsledelse?

Personaleplanlægning eller personaleplanlægning inden for en organisation involverer:

  • Organisering af medarbejdernes arbejde; definere deres tidsplaner og tildele opgaver;
  • Optimering af de menneskelige ressourcer, der er tilgængelige for en arbejdsstilling, i henhold til hver persons færdigheder og tilgængelighed;
  • Koordinering af tidsplanlægning mellem vagter;
  • Håndtering af uforudsete begivenheder og uregelmæssige aktivitetsmønstre for at undgå underbemanding eller overbemanding.

under hensyntagen til:

  • Produktions- eller servicemål;
  • beskæftigelseslovgivning (hviletider, arbejdsdage osv.);
  • Respekt for retfærdig behandling af ansatte på arbejdspladsen;
  • Individuelle forventninger til en bedre balance mellem arbejde og privatliv.

Tidsplanlægning er afgørende for at sikre en effektiv, kontinuerlig service i organisationer, hvor personalekoordinering er afgørende:

  • hospitaler, undervisningshospitaler, klinikker, biomedicinske analyselaboratorier, sundhedscentre, plejehjem;
  • restauranter;
  • rengøringsfirmaer;
  • opkaldscentre, servicecentre;
  • vejtransport;
  • butikker, der beskæftiger sælgere og kasserere;
  • fabrikker i kontinuerlig produktionsstyring;
  • etc.

Selvom det ofte er populært blandt organisationer, indeholder personaleledelse via Excel© en række faldgruber, som spilder tid og øger risikoen for fejl:

  • Multiplikation af tidsplaner mellem hold;
  • Gentagne, manuelle opdateringer;
  • Ingen integration af produktionsmål, orlov og fravær, planlægningskrav mv.

Derimod tilbyder personaleplanlægningssoftware et centraliseret overblik over arbejdets tilrettelæggelse. Det kan bruges til at styre medarbejdere effektivt ved at justere menneskelige ressourcer i henhold til operationelle mål og i overensstemmelse med præstationsindikatorer.

Anmod om en demonstration af personaleplanlægningsledelse

 

Effektiv planlægning af menneskelige ressourcer med Kelio-planlægningssoftware

Kelio Planning software er et kombineret styringsværktøj til medarbejdernes tidsplaner, fravær og aktiviteter. Det sørger for perfekt overensstemmelse mellem personaleniveauer, tilgængelige færdigheder og planlagte arbejdsbyrder i overensstemmelse med lovgivningen på arbejdspladsen (hviletider, maksimale arbejdstider osv.).

Den nemme at bruge, avancerede funktionalitet i Kelio Planning software giver dig mulighed for at optimere din arbejdstilrettelæggelse:

  • Styring af personaleplaner, planlægning af orlov og fravær;
  • Advarsler i tilfælde af manglende overholdelse af lov- og arbejdstidskrav;
  • Ultra-tilpasset skærm;
  • Automatisk planlægningsforberedelse, der integrerer flere krav;
  • Håndtering af lån, afløser og vikarer;
  • Overvågning af tilstrækkeligheden af ressourcer til at matche udsving i aktivitet og fremhævelse af under- og overbemanding;
  • Nem cirkulation af tidsplaner: via e-mail, sms, udskrift, opslag i medarbejderens personlige område.

Anmod om en skræddersyet demonstration

 

Visuel og ergonomisk personaleplanlægningsstyring

Skab en nøjagtig gengivelse af din arbejdsorganisation med tidsplaner, der nemt kan tilpasses af brugerne. Kelio Planning tilbyder flere muligheder og skærmindstillinger:

  • Intuitivt og tilpasseligt arbejdsområde: stort udvalg af farver og ikoner;
  • Ergonomisk funktionalitet: kopier og indsæt, grupperede handlinger, planlægningsskabeloner, der skal rulles ud, osv.;
  • Fuldt webbaseret modul for hurtigere visning og større brugerkomfort;
  • 'Justerbar tidsskala: Vis holdplanerne efter år, måned, uge, dag, time;
  • 'Brugerdefineret filtrering af medarbejdergrupper, der skal vises på personaleplanen;
  • Fleksibel visning af arbejdsposter – efter række, kolonne eller mappe – for at repræsentere hver specifik arbejdsorganisation;
  • Fremhævelse af under- og overbemanding på holdplanerne
  • Tilpasselige rapporter og dashboards.

 

Planlægningsstyring, der overholder lovmæssige og kontraktmæssige krav

Beskyt dit holdplanlægning med Kelio Planning takket være advarsler, der markerer enhver manglende overholdelse af lovkrav:

  • Maksimal daglig/ugentlig arbejdstid;
  • Gennemsnitlig ugentlig arbejdstid over X uger;
  • Minimum hviletid mellem to arbejdsdage.

Kelio Planning giver dig også mulighed for at tilføje advarsler knyttet til dine egne interne regler. Du kan sætte kontrolelementer på plads til:

  • Overarbejdstimer, nattetimer mv.
  • Årlig timemål.
  • Resterende feriegodtgørelse, nedsat arbejdstid (RTT) mv.

Disse advarsler kan sættes op som blokering eller kun til information.

 

Planlægning, der deles og opdateres i realtid

Kelio personaleplanlægningssoftware integrerer alle din organisations tidsplaner i en enkelt database.

Teamplanlægningsstyring er derfor:

  • delt og tilgået centralt af ledere, medarbejdere og HR-afdelingen;
  • opdateret i realtid med integration af medarbejdernes fravær og orlov;
  • forenklet: Processerne med udlån og deling af personale forenkles, og
  • arbejdsbyrden er let fordelt på alle medarbejdere og vikarer.

I modsætning til personalestyring udført på individuelle Excel©-regneark i hver afdeling, giver Kelio delt planlægningsstyring et omfattende, opdateret overblik over din arbejdsorganisation.

 

Orlov, timefordeling, retfærdig fordeling: centraliser alle dine oplysninger på Kelio personalestyringssoftware

Som standard er Kelio Planning-modulet udstyret med kraften fra Time & Attendance Management-beregneren og giver ledere overvågning i realtid af alle konti i deres organisation. Fra deres planlægning er de i stand til at se:

  • Individuelle og kollektive skemakonti;
  • Advarsler og uregelmæssigheder for at sikre retfærdig fordeling blandt medarbejdere;
  • Indvirkningen af medarbejdernes fravær og orlov på, hvordan krav dækkes pr. arbejdsstation (mulighed for at styre orlov via Microsoft Outlook©);
  • Afvigelser mellem gennemførte timer og planlagte timer.

 

 

Identificer lettere underbemanding og overbemanding

Ved at gøre det nemmere at håndtere situationer med underbemanding og overbemanding giver Kelio Planning dig mulighed for at optimere allokeringen af menneskelige ressourcer efter behov for at opfylde den planlagte arbejdsbyrde:

I tilfælde af underbemanding:

  • Søg efter tilgængelige interne ressourcer og lignende færdigheder;
  • Anmod om midlertidige ressourcer fra Kelio Planning ved hjælp af en formular sendt direkte til HR-afdelingen eller til vikarbureauer;
  • Ledelse af vikarer.

I tilfælde af overbemanding:

  • Stille personale til rådighed for andre afdelinger i virksomheden;
  • Hvilendende personale.

 

 

 

Sådan udarbejder du nemt personaleplaner

Kelio Planning kan bruges til at:

  • Gentag nemt ugentlige standardplaner
  • Giver automatiske beregninger af ressourcebehov, i overensstemmelse med aktivitetsvariabler, der kan integreres i softwaren eller importeres fra eksterne databaser (produktionsmængder, det foregående års mål, antal ordrer til forsendelse osv.)
  • Opret en række forskellige foreløbige tidsplaner, uden egentlig indflydelse på medarbejderne, før du vælger den endelige version
  • Generer automatiske planlægningsforslag: Softwaren tildeler ledige medarbejdere til arbejdsstationer for at sikre, at behovene bliver imødekommet, idet der tages højde for begreberne prioritet, juridiske forpligtelser og begrænsninger som defineret for arbejdsstationerne (f.eks. nødvendige færdigheder, prioriterede medarbejdere, uautoriserede medarbejdere). Dette planlægningsforslag kan justeres, før det anvendes.

 

Optimeret planlægning underlagt begrænsninger

For at opfylde optimerede planlægningskrav, der er specifikke for visse brancher, såsom massedetailhandel, callcentre eller catering, er der dannet et partnerskab med Holy-Dis, en fransk softwareudgiver specialiseret i workforce management-løsninger, som tilbyder en passende løsning, der bruger en gennemsigtig, indbygget grænseflade. mellem planlægningssoftwaren og Planexa® eller Timesquare®.

Denne grænseflade giver mulighed for ensartet styring af tidsplaner og tilstedeværelsestider, mens manuel datainput elimineres.

Planlægningsoptimering ved hjælp af Planexa®:

  • Administration af aktivitetsdata.
  • Oprettelse af tidsplaner tilpasset hyppighed eller aktivitet.
  • Overholdelse af lovkrav.

Forenklet clock-in/out ved hjælp af Kelio-løsningen:

  • Indsamling af arbejdstider via clocking terminal.
  • Håndtering af pauser med betinget varighed.
  • Visning af personlige resultater (arbejdstidsbalance, fraværsbalance mv.)

Kontakt os for at finde vores planlægningsstyringssoftware

Hvorfor vælge Kelio til min planlægningsstyring?

  • Fuldt webbaseret løsning
  • Tre tilpasselige aktivitetsplanlægningsniveauer: opgaver / omkostningssteder / projekter
  • Planlægning af tidsplaner, fravær, arbejdsstillinger, aktiviteter, projekter mv.
  • Realtidsadvarsler
  • Meget tilpasselige rapporter og udskrifter
  • Lån, erstatninger og ressourcer stillet til rådighed
  • Visning efter dag, halv dag, tredje dag, time til time
  • Let cirkuleret planlægning: print, e-mail, sms

 

Se også    
 

Tid og aktivitetssoftware

Fraværs- og frihedshåndtering

Joomla templates by a4joomla